Showing posts with label abang n adik. Show all posts
Showing posts with label abang n adik. Show all posts

Friday, February 25, 2011

..:: Abang...n how i wish to have bb girl after this ::..


this gambar actually was taken last year.......see his face....excited kan....but for your info, abg mmg suka sgt nk try tudung2 yg i pakai sbb cantik....isshhhh mmg asyik kena marah ngan hubby kan .......for fun actually...

and mmg x sabar nk baby girl....insyaallah kalo diizikanNya.....another 2 years ....  :)

Friday, October 1, 2010

..:: Adik ::..




Adik....mama so fancy about you rite now.... i luv u with all my heart......adik dah 2 years old....how time flies so fast....

Sunday, May 30, 2010

..:: Adik yang dalam mood "ketat" ::..


Hmmmmm Adik sepanjang minggu ni mood dia "ketat" je. Tak boleh salah sikit mesti nk marah n merajuk je. Mungkin jugak merajuk sebab seminggu kena tinggal oleh Mama masa pergi Korea trip tuh. Masa first day sampai umah, adik dah tdo. so bile bangun pagi esoknya,fyi adik n abang mmg tdo sebilik ngan we all. So masa bangun tuh, adik naik atas tilam we all and tak habis-habis duk telek je muka Mama dia, siap naik atas badan lg. Yg mama plak ni tgh penat "jetlag' lagi tp demi anak tersayang bangun jugak la sbb lama sangat tak jumpa.....really miss him . Adik asyik kiss mama je, pastu lari2 kluar bilik then dtg balik kiss mama. mungkin sepanjang minggu mama takde tu duk pikir mana mama pergi ye dik. So,bile tghari tu nk kluar gi konvo Mak Ude dia, adik mmg xcited nk kluar. Cumanya masa nk bawa dia kluar tuh, dia tgah syok tdo (abg dah g awal2 ikut MakNgah dia) so bile kejutkan marah la sbb nk tdo lg...bibik mandikan pun marah bibik, dlm kete pun ngamuk2.....adik ooh adik. bile dia ngamuk, seme org kena layan mood dia je la.... :p

Sepanjang minggu lepas, bile me n hubby nk kluar je, mmg dia dah awal2 dh tunggu kt pintu, nk ikut. Bile we all ckp nk g "work" trus dia nangis n marah2....abg cam biasa la dah paham.....adik still x paham lg....so khamis lps since adik aku n my nephew haikal ada kat umah, we all bawa they all seme g midvalley n gi swimming kt lembah pantai. Nanti akan di update dalam entry2 yg akan datang. Ok :)

Monday, January 25, 2010

My Cute Little sweetheart!!!!



See these pictures....2 boys telah dipakaikan tudung oleh my x-maid then she snap these pictures....mula2 hubby marah sbb pakaikn tudung sbb boys kan....maid pun diam je la kan.... but for me so cute la abg n adik...my x-maid cite, abang okay je bile dipakaikan tudung siap bleh buat gaya lg ala ala mama dia...ketawa terbahak2 my x-maid duk bercerita. Si adik plak, cam biasa la akan cuba buka apa2 pun yg diletakkan atas kepala dia, siap nangis2 lg taknak pakai this tudung. Really miss that moment!!!

Skang ni abang n adik dah semakin besar...n adik plak dah boleh jalan so kalo bawa gi mana2 akan sibuk la dia nk melepaskan diri nk jalan sendiri....yesterday me n hubby bawa abg n adik to chow kit. sgt susah sbb mcm biasa la kan me akan sibuk memilih buah-buahan n papa kena jaga these 2 boys...tak larat la nk kejarkan...sorang ke sana sorang ke sini..last2 papa give up then bawa masuk keta tunggu dalam keta...after that we heading to Tropika Bukit Jelutong(BJ) gi umah Yong & Abg Muizz...saja la melawat kan since dorang ada kat sana sbb duk sibuk mengemas rumah baru...sambil minum petang bersama. Boys mmg happy sbb rumah tuh sgt la besar, berlari ke sana sini, muka happy tak ingat punya.. sabar ye, nnt mama n papa beli rumah cam cik yong jugak!!!insyaallah. Yang paling best, time nk balik tuh siap2 nangis2 lg si adik sbb tak puas jalan..End up have to balik jugak sbb dh maghrib, nnt kena pi lg ni lawat umah cik yong! so cik yong tgu je la kedatangan kami k....:P
Posted by Picasa

Thursday, December 31, 2009

Chit chat @ bawang merah & Cici start to walk


Holaa.. what a day.. actually hari ini activity nya agak limited probably because of new year's mood. Tapi sempat jugak we all pg melepak di Bawang Merah USJ with mimi n coloq for a while.

loitering n chatting with the same story with a prologue for our new upcoming topic.. hehe. Kadang2 kalau topic nya best rasa tak bosan kalau diulang2.. kan kan. Sorry tak dapat nak share bcoz its secret.. shhhh... at 6pm we all pun start bertatih balik umah..

Anyway, please see attached picture showing cici berjalan.. gambar candid ni diambil once kami masuk umah.. huhu dah boleh berjalan dah budak cici nih. Umur dah lebih setahun baru boleh berjalan. Sebelum tu jalan pakai lutut.. Risau aku.. sigh.. Walaubagaimanapun, syukur Alhamdulillah.. :)

Since story pasal bebudak nih, let me show their picture during our visit to giant kota damansara 4 days ago. Masa tu kitaorg (me n hubby) terjumpa satu area (kids area) yg provide kereta n moto mainan yg boleh di pandu oleh bebudak. Si Airil dah berubah muka beb.. nak main. Ceh, dah terperangkap dah kitaorg nih. nak pusing dah tentu mengamuk.. so terpaksa la biar diaorg try.. hehe.

Actually, yang drive sendiri Airil jer tau.. Aisy tu naik kete remote. Technically, lokman yg drive kan.. Biar dorg main sampai setengah jam +/- then kitaorg pun balik.. masa tu la dorg start ngamuk and nangis nak main lagi.. lepas 5min pujuk barula ok..huh relief.

Thats all citer for today.. Wait for our new update, new year's eve party.. tonight.. huhu..

Wednesday, September 9, 2009

..:: Happy Birthday To My sweetheart Airil ::..



HAPPY BIRTHDAY TO YOU
HAPPY BIRTHDAY TO YOU
HAPPY BIRTHDAY TO AIRIL
HAPPY BIRTHDAY TO YOU




Me n hubby decided nk celebrated birthday airil on the weekend sbb my father dtg Kl sbb nk buka posa with us adik beradik...actuall birthday is on 28 august 2009 but celebrated on 30th august bersama makcik2 airil n tok ayah dia..

very simple celebration, buat pun time buka posa , and i masak all the lauk n kuih bergotong royong with my sisters and we just bought "thomas cake" for him since dia mmg taksub yg sesangat ngan thomas...so bile dia tgk je cake tu trus sibuk nk pegang, maklum la dia ingat mainan kot...asyik duk cakap"ommase ma"..thomas ma....


** rasenye mama yg terlebih xcited **

another one week lg adik nye birthday plak...this month mmg ramai org2 terdekat ngan I yg sambut birthday...gooniest(most of them celebrate birthday this month,smlm on 8.9.09 just celebrated Yong nye birthday..nnt I updated k..)

(kt bwh adalah some pics yg dsnap semasa majlis blangsung)


** my sista yunie n yana**

** airil n tok ayah**

** airil n mama **

Once Again...Happy Birthday My Dearest Airil...Mama n Papa n Adik Love U so muchhhhh!!!

Monday, September 7, 2009

..:: Megakidz Day ::..


sorry guys,lama x update due to so many reasons..haha...ni xtvt b4 me n hubby pg Bandung...bw kids g megakidz..abg n adik mmg syiok la main kan...balls tu kemana2 je nk bw...hai abg mmg mcm tuh...


lompat2 pun nk pegang balls dia gak kan...adik plak kejar mngejar la keje dia....

syiok tgk they all happy...me n hubby pun happy...








Saturday, August 15, 2009

Taaraaaa...!! kali ni still cite pasal pujaan hati aku n hubby lg...abg n adik...last week balik kg sbb MIL nk pi umrah..so balik n ada la kenduri doa selamat...mak ooi, terkezutt jugak la aku sbb MIL buat kenduri pagi2 lps subuh. Memula igt memain je, ckp je lps subuh tp buat ala2 kul 8 ke. Tp rupa-rupanya mmg buat lps subuh...wwoohh..aku n hubby siap bgn kul 4 lg tlg2 apa yg ptt..best gak skali skala buat kenduri pepagi ni...bgn pun awal kan..biasa la kan nk jd menantu contoh..hahaha...abis kenduri, kemas2, settle semua aku n hubby bantai tdo sampai tghari..sungguh bgs menantu ni kan..hehe. anak2 seme dipantau oleh maid n sanak saudara..(sorry la,aku n hubby kalo dh tdo mmg x igt dunia sikit)

So,xtvt ptg lps balik dr jln2 jumpa klien kt kuantan. Hubby plan nk botakkan kepala budak2 tu...yg abg mmg nangis tak igtnye bile mesin pemotong rambut tu jejaki kepala dia...sgt susah la nk bereskan rambut yg ada tu...penat jugak la aku yg memegangnye tu...mmg dr kecik lg susah nk potong rambut but we all manage to botakkan kpala dia juga akhirnya..syokkk!!

Yang adik plak, bila papa letak je mesin tu sibuk2 nk tgk muka papa n gelak2..mgkin geli agaknya plus dia mmg adore sgt kt papa dia, tak kisah la apayg papa dia buat asalkan dia dapat tgk muka papa dia...wpun x nangis tp susah jugak la nk settlekan rambut dia...asyik grk2 je..adik..adikk..

so ni la hasilnye...terang sikit n mgkin dia rase ringan sikit kn kpala dia sbb mlm tu dua2 budak botak ni tdo awal.


Abg n xtvt suh org pegang kpala dia...n sebut "akit eh.."...hmm mmcm2 kan but sonok plak tgk dorg nie..lps ni giliran papa plak botak...

..:: New Bike ::..


Friday lepas...airil gile xcited sbb papa belikan new basikal..so dont need to brebut ngan adik nk main basikal..skang fair..sorg satu...we all belikan basikal yg colurful..so comel... i really like it, so do airil..trus test drive to...


Testing his honk....peeeeeppppp peeeppp..bising...

Happy with his new bike...hopefully nx time papa will buy u motorbike plak...if u behave la kan..


posing in his basikal...so xcited n bangga...plus sempat blagak ngan adik n my maid...x kasi org lain usik pun.

Thursday, August 6, 2009

..:: Ultraman ::..


Tgk la pics tu....abang n ultraman!! happy giler bile papa bawa balik ultraman yg slama ini hanya ada yg kecik gilerrrr...kali ni dapat yg besar so mmg happy. actually abang ni baru je berkecimpung dgn ultraman ni, dulu mmg gile ngan thomas , sejak slalu lepak ngan cousin dia haikal, asyik2 ultraman n transformer....(sebut nye ottoman n t-orrmerss) hihi lawak sgt...

siap baring2 ngan ottoman dia lgi...suke sgt la tuh.....

Adik pun x ketinggallan nk join abang, tp abg cepat alihkan ottoman dia sbb takut nnt adik plak main...mmg dah adat they all ni mcm nie...mcm2 dah cara nk buat they all kongsi mainan, main sesama bleh but kongsi mmg x daapat la....

Wednesday, August 5, 2009

..:: Additional Entry ::..


Hi guys...sorry for no updates...pics kat atas tu adalah gambo baby cot yg we all nk jual skali tu bcoz of that entry i tak letak pic for that cot kan, so i put it in this entry...yg bestnye that items dah jual dah...alhamdulillah.


ni gambo aisy dalam carrier b4 bg carrier ni kt org yg beli tuh...kang main sedap plak dia tdo dlm tuh..ko kn dik, saje je kn...time nk jual ni la ko beriya-iya nk tdo dlm tu...buat mama n papa serba salah je nk jual...


dah tembam la si adik nie...mkn je kejenye...

Wednesday, July 29, 2009

..:: Adik yg manja ::..


Saja nk bercerita pasal Adik today...Adik yg sgt manja...tetiba je jd manja n nk org main2 ngan dia...yg jadi mangsa adalah Abang...Adik akan pergi dekat2 ngan Abang n nk manja2 ngan Abang. Si Abang plak tak suka org "meneneh" kt dia...dia mesti rimas....sian Adik yg terpingga-pingga tgk Abang buat "derkk" je...
Pagi2 lg td dh sibuk bangun n kejutkan me n hubby...nk mandi ngan papa la tu...soooooo kiuuttttt!!

..:: citer pasal cadar ::..

Hi guys...sorry sgt sbb lama tak update...i hv been so bzzzzz la...byk keje sgt2...byk keje meaning..murah la rezeki I kan...Alhamdulillah everything is doing good, rezeki anak2 untuk puasa n raya plus pertengahan ogos nnt my frens n I nk pi jalan2 kat bandung...shopping hari raya...bestnye...

Actually I nk cite pasal cadar n comforter...my fren ,Inn kt opis jual comforter..murahnye korang...RM75 shj...dapat cadar,pillow case 4, bolster case 1, one comforter...yg paling penting the material is good...tak still tak le setaraf Aussino kan...hage pun murah so padan la ngan harge dia tuh...

Tgk la pics kt bwh nie...I beli 2 , tp just amik satu dulu, ingat another one tu nk kasi my mom kt kg..dia mesti suke punya la...I mmg suka warna2 cam gini n corak modern...modern sgt kh aku nie rase cam conservatif/traditional...hehe


Ni la model cadar...kikiki...airil yg sgt bz body nk tgk cadar nie...


Siap buat gaya2 lagi kat sini...suka sangat dia main atas comforter nie....siap yeay..yeay..lg..."Abg, main2 dulu ye..lps ni bg kakak basuh dulu..."...xcited lebih kan...


sonok la tuh....muka happy je...

linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Counter