Showing posts with label millionaireminds. Show all posts
Showing posts with label millionaireminds. Show all posts

Wednesday, January 13, 2010

All about Rezeki

Salam buat semua...

kali ni nk cite pasal rezeki...dtg dalam mcm2 btk....bkn semata2 wang ringgit wpun sebenarnya ramai antara kite yg pikirkn duit bile rezeki...as for me...anak2 adalah rezeki yang utama Allah swt berikan pada saya n hubby...keluarga , rakan2 n material yg ada skang adalah semua rezeki yg sy redha menerimanya... Terima Kasih Ya Allah !!!


Disebabkan td tetiba plak aku jd rajin n terjengah blog kak linn comel n baca regarding Petua Murah rezeki....sgt sgt berbaloi sbb dapat that ilmu....korang jengah la kt sana k...byk sgt info...yg aku nk kongsi kt sini adalah petua dia yg nampak senang tp sgt susah nk dijadikan amalan....sebenarnya mak aku selalu suh buat petua ini...biasa la manusia kan byk alasan....smoga after this no more alasan from ME!!!

kalo nk byk lg info gi byk doa2 menarik...syok tau baca.....

Ni Petuanya....

  • Selawat ke atas Junjungan nabi 100 x selepas setiap solat
  • Baca surah Al-Waqiah sebelum tidur
  • Puasa setiap isnin dan khamis setiap minggu.
Senangkan!!!!! harap anda semua dapat manfaatkan pada diri masing2....smoga allah swt memberkati apa yang kite lakukan...yg penting hati mesti baik n jujur...jgn sesekali menikam org dr blkg....chioooow...bye..

Friday, January 8, 2010

A Good Year Ahead


Yessza....thn ni sebenarnya...aku dh bernekad pada diri sendiri utk buktikan pada seme yg aku akan kerja bersungguh sungguh...jd lebih baik dr tahun2 yg sebelumnya....aku berdoa pada allah swt supaya tidak lunturkan walau sedikit pun semangat aku...

2009 sebenarnya meninggalkan byk kenangan pahit manis buat aku...byk perkara yg aku belajar dr kesilapan aku sendiri...personally byk sgt yg pahit tp aku redha,,,itu adalah liku2 kehidupan manusia yg sebenar dan aku berjaya utk dapatkan kembali semangat diri....terima kasih Allah swt dan pada famili n kawan2 yg byk membantu aku...

2010....motto aku adalah "RESERVED & WORK & WORK", bkn la maksud aku no time for famili..actually this business mmg dah bg byk masa for me & famili...maklum la kan nk kuar pun sesuka hati kan...pandai2 la kan atur jadual sdiri kerana sendiri mau ingat la apa yg penting pd diri sendiri...

Aku akan cuba menjaga apa jua relationship yg tgl skang ni...Famili n Frens,hopefully our bonding become more stronger n stronger each day....U all know that I love all of U...I LOVE U!!!!

As for my career....I nak built up my group..me looking pada sapae2 nk buat fulltime n partime as UNIT TRUST CONSULTANT kt PUBLIC MUTUAL bersama sama dgn I....come n join me @ Millionaire Warriors. Guys, I guaranteed u that u will not regret if u join our group!!! This year I nk target atleast RM20 Millions Sales....Pray for me guys...smoga tuhan makbulkan doa doa kite seme...amin!!

Actually, this byk mende yg mega2 akan dibuat...to be announce soon..taknak la cite lagi..nnt kang kate poyo plak...hihihi...

ok la guys...enjoy this entry k..see u soon!

Friday, January 1, 2010

Happy New Year 2010




Salam semua,

Di kesempatan ini ingin saya ucapkan Selamat Tahun Baru 2010 kepada semua yang melayari blog ini.

Sad becoz tak sempat nak raikan malam tadi.. gara2 airil meragam nak ikut. But its ok coz kitaorg dapat tengok kat tv.. ok la kan. So sorry kepada kawan2 yg mengajak celebrate malam tadi.. :(


Tuesday, December 29, 2009

Mixed Emo at Delicious

Hi all,
Today i fell like something unusual about the way a friend should be.. but life must go on.. itu la yg selalu i rasa.. move on ida .. move forward!!

New year of 2010 dah hampir tiba. what im supposed to do?? itu ayat yg i tak bole nak accept. I nak positive kan diri i and i dah nampak my future next year.. optimis beb.. Whatever had happened during this year although gembira or sedih probably something yg mengajar diri i utk i lebih bersedia for next year.. huhu..

Opss.. back to the topic.. just now i met my frens and lots of citer yg we all sharing. Dorg ni mmg suka melepak kat delicious.. and i dont kno why?? Mungkin suasana kat situ kot..or menu dia.. you all should try at least once. mana tau melekat plak kan.. and then leh kita berjumpa.. hehehe.

But since you all nak datang kan.. for those yg belum cuba lah.. boleh la try makan crispy fried mushroom dia.. tekak i mmg sesuaiiii dgn menu nih.. mula2 i tot i sorg jer yg suka tapi ramai jugak org lain yg order.

Thats all for now.. babai

Friday, November 20, 2009

..:: Grand Business Opportunity Preview - Part 2 ::..


hehe..... this is the official invitation to our GBOP....nx week on Tuesday....so mai la ramai ramai kite g dengar n tgk preview.....

** Benefits kalau join us...**





sila ctc saya untuk maklumat lanjut ok....tqvm :)

Friday, August 7, 2009

..:: Our Dr Love ::..


Guys memperkenalkan our "dr love" kt opis public mutual bangsar....dr love ni mmg terkenal la kat opis we all, remember last time I cite ngan uols ttg rahsia tarikh lahir...dia mmg pakar bab kira mengira tarikh lahir, siap ada pendua pentiga lagi, so uols bleh tgk apa yg tersirat n tersuarat dalam tarikh lahir uols...interested tak??? she's going to conduct 2-hours class utk ajar n korek rahsia tarikh lahir...nnt bile dia nk buat that training I ifm uols k....
cth kiraan kan :
21 03 1980
3 3 1 8
6 9
9 9 9 6 1 8 9
6 9 3
so kalo tgk dr birthdate kat atas tuh...mcm2 dah bleh kite tafsirkan...misalnye thru root number 6..(yg kaler merah tuh) dah tau dah yg org ni dr jenis besi, meaning suka sgt pada wang,high taste, bdikari,pendamai, menguasai, x pentingkn diri, suka duduk dirumah,bijak,jujur,penyayang and tamak kekadang...chasis number plak(igt kete n moto je ke yg ada chasis number, kite pun ada gak..) 3, 3(yg kaler biru n purple)...maksudnye org ni sgt aktif,mudah popular,mnawan semasa muda,CEPAT MENYIAPKAN KEJE TAPI TAK SEMPURNA, artistic, mudah xcited,bernafsu tinggi dan mudah berkawan serta mengawal....
warna yg sesuai maknanye yang bg vibration ngan org no 6 ni adalah hijau(yg ni priority),coklat,kuning n beige(2nd priority) and last skali kaler gold,silver n putih(3rd priority)...kaler yg kena elak is merah,ungu n orange....
ok la nx time I will xplain more ok!!!
orn ni ada mirror number 9-9(tepi kiri n kanan sama) so maknanye berpotensi mjadi hebat n popular...dia jugak seorg yg senang berjaya dalam bidang yg dia ceburi,kesunyian n boros(aktif wang kluar masuk). Jenis tak reti duk diam,suka melancong je kejenye...kalo bniaga, org senang sgt dapat untung sbb ada pola usahawan...

Wednesday, August 5, 2009

..:: Birthstone ::..


According to zodiac...aku kena pakai this stone...carnelian....
Carnelian ranges from bright to reddish orange. The name is most commonly believed to be derived from the Latin carne, meaning flesh. Others attribute the name to the Latin cor, meaning heart. It is thought to control anger, jealousy and hateful feelings. In the 1700's it was reputed to bring luck, protection and comfort.....hopefully all these positive will brings more luck n vibration to me!


as for month plak...dorg kata sapphire yg sesuai....


Sapphire
Sapphire is the birthstone of September & the anniversary gemstone for the 5th and 45th years of marriage.Sapphire - gem of the heavens, or the divine gemstone, has been cherished for thousands of years. The ancient Persians believed that the earth rested on a giant sapphire and its reflection colored the sky. Sapphire is found in all colors: from midnight blue to the bright blue of the noon sky, from a golden sunrise to reddish-orange, and the delicate violet of twilight. The most famous and valuable sapphires are a truly royal blue. History & RomanceSapphire symbolizes sincerity and faithfulness, and is an excellent choice for an engagement ring. When Prince Charles gave Princess Diana a sapphire engagement ring, couples all over the world were inspired to revive this ancient tradition.

So...yg mane best actually??? yg bleh bg more vibration to me...uols rase which one????

..:: Intensif Mentor Kekayaan dan Kejayaan ::..


Last weekend, me,mimi n hubby,jas,lily n hisham went to Seminar "intensif mentor kekayaan n kejayaan"....for me this course is good. why? bcoz dr azizan not only shared bout the tarikh lahir but motivasi rgding how to manage your money n macamane nk ada vibration towards money...Mentor dia pun T.Harv Eker...sama la mcm saya. yang bestnye Dr azizan shared experience dgn cara kite..meaning to say, dia buat cara org Malaysia la...bkan mat salleh kan. so senang nk paham kan, mcmane nk apply pun lg senang...byk mende yg I belajar kat sini, ttg aura color ngan diri...wow..best kan, b4 this I ada belajar tp just basics je, yg ni kira advanced la sikit...pasal birthdate nnt I share k ngan uols, sonok tau...uols bleh tau yg uols nie sbenarnye sesuai buat ape...takde la terkial kial nk cr keje yg sesuai...nk jadi millionaires pun dia ajar....best kan!!!!


so, I nk shared sikit pasal cara2 saving yg betul...yg ni pun T.Harv Eker ajar gak...we should apply it from your total income::
  • 10% - FINANCIAL FREEDOM ACCOUNT (FFA) ~this account is for retirement actually, so never spend this portion!!!
  • 10% - LONG TERM SAVING SPENDING ~ this account is for ur needs such as house, cars and other asset(mayb for ur downpayment)
  • 10% - EDUCATION ACCOUNT ~ this account for ur educations such as course, seminars n books ( our brain need to eat rite!)
  • 10% - PLAY ACCOUNT ~ this account is really interesting, rewards urself account actually such as eat in high end restaurant, spa,
  • 55% - NECCESSITIES ACCOUNT ~ account for your bills, make up, cloths n other monthly commitment
  • 5% - GIVE ACCOUNT ~ zakat n charity ( if u want to give more pls modify the neccessities account)

Best tak???? best kan...b4 this I buat yg very simple je...10% pay myself first, 10% saving, 2.5% zakat n the rest is belanja2 n byr my monthly commitment....nk dekat serupa kan tp jauh bezanye...ptt la aku x jd2 millionaires lg nie....so starting now I want to apply this in my life even hubby's life...so cepat la jd millionaires kan....ameen!!!!

Sunday, August 2, 2009

..:: Busy ::..

Salam buat semua, sorry sbb no updates within few days nie... I byk mende nk cite but time very mencemburui I, tgu nnt I akan updates ok...

Weekend, attend course Dr Azizan "Intensif Mentor Kekayaan dan Kejayaan"...Millionaires Mindset...happening n so much interesting things happen...will share nnt k..

ok then, c ya!

Friday, July 24, 2009

..:: RM43K....Bestnye kalo tu gaji aku ::..


Allo!!! wowwww.. wowwww..woowwww bestnye..one of my sterling member just closed cash rm1.5 millions...just imagine how much is her income...rm43k...bestnyeee...ya allah smoga after this rezeki I n family plak......i really want it rite now!!!!!

Wednesday, July 22, 2009

..:: Alhamdulillah ::..

Alhamdulillah....Redha sgt2 dgn dugaan yg Allah swt bagi...and bersyukur sgt2 dgn rezeki yg Dia bg. Why??? Actually I really stressed dr hari Ahad lg but I tried to be cool n tak berpikir sgt pasal tuh but mmg dtg gak kt my minds nie...really had a challenged day...so to said, it's regarding my work ... as a consultant sbb keje we all ni mmg all the way byk gumbira ttp kekadang tuh ada la gak challenged yg dtg, tp kalo di kira betul2, mmg ptt ada challenged kdg2 tuh kalo tak, tak best la keje kan..hehe..

nk jadikan cite...I terpaksa keje on that weekend buat some research...sampai pening la kpala..plus that weekend my Ayah dtg, n dia request nk mkn pulut durian. So I panggil la seme adik beradik yg ada, mai makan ramai2...mmg pulun la mkn durian hari tuh...samapai satu bdn dah panas...

Monday...alhamdulillah I dapat buat yg terbaik n got good feedback from my client...insyaallah, something good come in...syukur for that...wpun sebenarnya I on that day mmg nervous n tak lalu langsing nk mkn...biasa la kena pressured sikit pun dah kelam kabut kan...mental warrior!!

Tuesday!!! was a really good day for me n family....got some challenged with my neighbour....at last released gak i nye perasaan kt dia...we all plan tak nak g keje sbb I,hubby n sons selsema...so went to the clinic n get some medicine....tup..tup..my client sms I ajak pi umah dia...dia free today...so since takde keje nk buat I pun pi la lepak kt umah dia...lama tuh dr kul 3 sampai kul 6..tu pun kalo bleh nk borak lg...This lady ni mmg charming....and I really admired her spirit towards life...I want to be like her...I want to a Millionaire like her...Yesssss I can!!!! The things is I mmg suka chit chat ngan dia....byk mende I bleh blaja dr dia....and you guys know...rezeki I mmg murah,rezeki anak2 I...thank you Allah swt...bygkan lepak2 je rezeki dtg menggolek, I just closed cash case with her..and the figure is quite good...oohhh thank you Allah!!!!Alhamdulillah rezeki anak2 untuk raya...

Alhamdulillah!!

Tuesday, July 14, 2009

..:: Jom Layan ....We r the best!! ::..


So today, I akan bercerita ttg my company..Disini la I keje as consultant....we r no 1 Unit Trust Company in Malaysia...Award Winning Company, Mlaysia's Largest Unit Trust Company & Stable, experienced n insightful...brand laurette gold winner....malaysia most trusted brand...pendek kata byk la yg bgs kt sini....sgt sesuai untuk anda yg ada duit dan planning nk grow kn duit yg ada supaya menjadi banyak n byk lgi...kerana kat sini, dlm jangka masa panjang...anda akan mendapat pulangan yg byk berbanding instrument saving yg lain...boleh guna EPF akaun 1 dan cash yg berlebih lebih tuh...Dan satu lagi sgt sesuai pada sesapa yg planning nk tambah income dgn menjadi one of our unit trust consultant samada thru part time or full time....insyaallah jika anda yg sgt komited n ingin berjaya akan berjaya mendapat income yg diidamkan kan...5 figure or 6 figure bkn perkara yg mustahil....dgn bantuan yang akan kami semua berikan....
Alhamdulillah, sehingga hari ini I tak terpikir lagi utk bertukar ke arah pekerjaan lain....Ini dah jd bisnes yg bgs for me n family...plus I hv everything....freedom, time n money..smoga pemberian Allah swt ini akan berpanjangan..i love it!!!
So to everybody yg nk mengubah hidup...jom ctc saya dan kite akan berusaha bersama2 utk berjaya....
c ya!!

Thursday, July 9, 2009

..:: Dream A BIG Dreams ::..


Pagi td, otw to office client..I pasang CD from Brian Tracy..."21 Step to b Selfmade Millionaire"..so today aku hanya akan cite pasal yg first step je ok....Dream a big dreams...actually this is the first things korang kena buat untuk jadi millionaires...korang kena allow korang nye dreams tu alive dlm mind korang...maknanya ko bygkn mcm korang dah berjaya, hidup mcm org kaya dan drive ur dream car...
Igt uols, never be afraid to dream big dreams...be bold and allow your thinking to get way out there... and yg paling important korang kena biarkan your mind menjadikan nye sbg realiti...believe in yourself...jdkn hati n mind korg percaya yg korang ada semua tuh...do not have second guess yourself okayyyy.....confident!!!! Have no doubt in your personal potential and remember that each and everyone of us has a great wealth of potential that is often lying dormant and just waiting to be tapped.....REMEMBER N PRAY TO ALLAH SWT.. BELIEVE IN REZEKI!!!!
Pls write down ur dreams in papeer...kalo I , I suka tulis besar2 n sambil tulis tuh cakap or baca pada diri sendiri....baca berulang2 kali n firm kn pada diri..esp in mind n heart...biar jd satu....jgn ada doubt pun...freekn mind tau!!! Baca tuh biar clear so that mind uols dapat trima and it's will sound familiar to ur mind....so automatically ur subconcious akan sebati with taht phrase, jd mcm dah ade la....start ayat tu dgn I...cthnya " I EARN RM200K PER MONTH" ...maknanye mcm kite dah dapat la that dreams tuh....so buat la ayat yg seterusnya ok...
ok la uols..I nk stop dulu nx time I update lg pasal ni k....ini bagus utk kite nye personal development....actually apa2 pun it's up to uols sendiri but apa salahnye try kan..tak salah kan..bkn nye rugi apa2 pun...yg ptg percaya tuhan tu maha pemurah n kite ada rezeki masing plus uols kena berusaha utk dapatkannya...insyaallah akan ada rezeki kite seme...
bye!!

..:: ATTITUDE OF WEALTH ("WINNING THE MONEY GAME") ::..

I ALWAYS SAID N READ THIS TO MYSELF!!!!!!!! IT'S REALLY WORKS...

$ I AM AN EXCELLENT MONEY MANAGER
$ I ALWAYS PAY MYSELF FIRST
$ I PUT MONEY INTO MY FINANCIAL FREEDOM FUND EVERY DAY
$ MY MONEY WORKS HARD FOR ME AND MAKES ME MORE AND MORE MONEY
$ I EARN ENOUGH PASSIVE INCOME TO PAY MY DESIRED LIFESTYLE
$ I AM FINANCIALLY FREE. I WORK BCOZ I CHOOSE TO, NOT BCOZ IHAVE TO
$ MY PART TIME BUSINESS IS MANAGING AND INVESTING MY MONEY AND
CREATING PASSIVE INCOME STREAMS

-T. HARV EKER-


Wednesday, July 8, 2009

..:: Meeting Ceera ::..






Today, me, arlina, najwa meeting with ceera for my next project..hopefully there will b a great result, insyaallah....waittttt till nx week!!

I work on my GOAL to
ACHIEVE my FINANCIAL FREEDOM!!


We CHOOSE what we want to be!!

3 Important THINGS :: YOU, People u mingle with (meaning frens) n books u reads!!

Sunday, July 5, 2009

..:: Seminar Kenali Diri , Dr Azizan Osman ::..


PWTC ... me,mimi,jas,zana,nizam,ghaz n lily attend seminar conducted by Dr Azizan...Rahsia Tarikh Lahir....we all ni mmg suka mengira tarikh lahir, maklum la otak duk tgh pkir mcmane nk berjaya n jadi millionaire...Dr Azizan ni anak murid T Harv Eker so mmg sesuai la we all attend nie...dapat la ada Millionaire Mindset kan...uols pun ptt attend tau...get energy from him...u will surprise with yourself!!


seee....we all seme dah ada Millionaire Mindset....yeaaahhhhhhhh....next seminar we all will attend is on 1st n 2nd August at Mines Convention Center. jom join!!

p/s:: sorry xde pics dalam seminar sbb x dibenarkan

linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Counter