Monday, August 17, 2009

..:: Lawatan to Rumah Kasih Bdr tasik Puteri Rawang ::..






Isnin 10 Ogos 2009 lepas me, hubby, jas n konco2 serta khairil n konco2 nya..alhamdulillah dapat juga merealisasikan impian kami nk pi Rumah Kasih Sayang kt Bandar tasik Puteri Rawang. Wpun aku mmg sampai lambat dr dorg2 semua tp aku ttp puas hati sebab dapat jumpa ngan adik2 yg ada kt situ.



Actually rumah ni adalah rumah anak2 yatim yg beroperasi sejak 2005 lagi tp jarang2 dapat publisiti dr luar. Aku rase fasiliti kt sini juga masih di tahap yg tak memuaskan lg berbanding ngan rumah2 anak yatim yg lain. Bile memandang adik2 yg ada kt situ, aku mmg rase sgt bersyukur sbb aku memiliki semua yg adik2 kt situ tak dapat rasai..kalau la aku ditempat mereka, entah la apa akan jd pd diri aku sekarang. Mungkinkah aku , adalah aku yg hari ini,,,ya allah, syukur alhamdulillah dgn pemberian Mu ini...

Rumah anak yatim ini still memerlukan lagi bantuan dr anda semua..semuanya ada 72 org...bygkan mereka kt sini mkn apa yg ada shj. utk pengetahuan semua, anak2 disini tgl di rumah teres 2 tingkat. yg mana satu drnya telah diwakafkan oleh seorg saudara dr Dubai, masyaallah sungguh dasyat baik hatinya tuh kan, manakala satu lg disewa. Kebanyakkan facility yg ada disini adalah basic shj n keadaan nya juga amat teruk.

Menurut Ummi n ustaz, mereka amat mengharapkan bantuan dr kite2 semua, tak kira la wpun RM1 shj pun asalkan dapat berterusan tiap2 bulan untuk menampung perbelanjaan makan n minum mereka tiap2 hari. Jd saya sgt la berharap anda2 yg membaca ini dapat menyumbangkn barang sedikit dr pendapatan anda tiap2 bulan, tidak kira la brapa pun asalkan ikhlas supaya dapat we all bantu mereka semua ini. Sekurang2 nya dapat mengurangkan beban yg mereka ada.




Jika anda semua ingin menyalurkan bantuan , sila bank in kan duit ke dalam akaun maybank mereka ini :

ACC NO: 562012003196
NAMA: KHIDMAT BAITUL MAHABBAH
ADD : NO 29, JLN 8/8, BDR TASIK PUTERI, 48020 RAWANG, SELANGOR.
H/P: 017 -3085667

mana la taukan , dgn bantuan kite semua, anak2 yg ada disitu akan mendapat menjadi seperti kita suatu masa nanti, ameen!!!

gambar2 kat bawah ni adalah xtvt kami selepas pulang dr rumah kasih sayang tuh....beramai ramai mkn nasi tomato yg dimasal khas oleh Pn Jas n konco2nya...sedpa banget!! Thank you Jas,,mkn dikedai mamak...baik betul layanan dorg wpun hanya memesan air di sana...thank you to everybody, nx time we all buat lagi k!!


Saturday, August 15, 2009

Taaraaaa...!! kali ni still cite pasal pujaan hati aku n hubby lg...abg n adik...last week balik kg sbb MIL nk pi umrah..so balik n ada la kenduri doa selamat...mak ooi, terkezutt jugak la aku sbb MIL buat kenduri pagi2 lps subuh. Memula igt memain je, ckp je lps subuh tp buat ala2 kul 8 ke. Tp rupa-rupanya mmg buat lps subuh...wwoohh..aku n hubby siap bgn kul 4 lg tlg2 apa yg ptt..best gak skali skala buat kenduri pepagi ni...bgn pun awal kan..biasa la kan nk jd menantu contoh..hahaha...abis kenduri, kemas2, settle semua aku n hubby bantai tdo sampai tghari..sungguh bgs menantu ni kan..hehe. anak2 seme dipantau oleh maid n sanak saudara..(sorry la,aku n hubby kalo dh tdo mmg x igt dunia sikit)

So,xtvt ptg lps balik dr jln2 jumpa klien kt kuantan. Hubby plan nk botakkan kepala budak2 tu...yg abg mmg nangis tak igtnye bile mesin pemotong rambut tu jejaki kepala dia...sgt susah la nk bereskan rambut yg ada tu...penat jugak la aku yg memegangnye tu...mmg dr kecik lg susah nk potong rambut but we all manage to botakkan kpala dia juga akhirnya..syokkk!!

Yang adik plak, bila papa letak je mesin tu sibuk2 nk tgk muka papa n gelak2..mgkin geli agaknya plus dia mmg adore sgt kt papa dia, tak kisah la apayg papa dia buat asalkan dia dapat tgk muka papa dia...wpun x nangis tp susah jugak la nk settlekan rambut dia...asyik grk2 je..adik..adikk..

so ni la hasilnye...terang sikit n mgkin dia rase ringan sikit kn kpala dia sbb mlm tu dua2 budak botak ni tdo awal.


Abg n xtvt suh org pegang kpala dia...n sebut "akit eh.."...hmm mmcm2 kan but sonok plak tgk dorg nie..lps ni giliran papa plak botak...

linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Counter